جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۳
کد خبر: ۸۳۷۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
سید محسن گرسویی:

جلوه سوگ، نمایشگاهی برای شناخت عاشورا است

یکی از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) گفت: جلوه سوگ نمایشگاهی برای شناخت عاشورا و سید الشهدا (ع) است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «محسن گرسویی» یکی از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و قدردانی از زحمات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به خاطر برپایی نمایشگاه جلوه سوگ حسینی، اظهار کرد: این نمایشگاه برای جوانانی که فرصت حضور در مراسمات عزاداری سید الشهدا (ع) را ندارند بسیار مفید خواهد بود. 
 
وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث می‌شود، بستر مناسبی برای بصیرت افزایی جوانان محیا شود. 
 
گرسویی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «ما هرچه داریم از عاشورا و امام حسین (ع) است»، ادامه داد: جلسات سید الشهدا (ع) دارای بالا‌ترین تاثیر از لحاظ فرهنگی است و یک جلسه حضور در منبر امام حسین (ع) کار چند سال تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی می‌سازد. 
 
وی با اشاره به این نکته که اگر جوانان ما بصیرت و آگاهی لازم را نداشته باشند، ممکن است در دام دشمن بیافتند، خاطر نشان کرد: بهترین کار برای حفظ جوانان از هجمه فرهنگی، حضور در مکتب امام حسین (ع) است. 
گرسویی ضمن تشکر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به خاطر ساخت پیاده روی آیینی در میدان امام حسین (ع) گفت: از آنجایی که رفت و آمد خودرو در این میدان ممکن نیست، لذا می‌توان غیر از ایام محرم، از این محیط برای انجام کارهای فرهنگی استفاده کرد. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: نمایشگاه جلوه سوگ سید الشهدا (ع) نمایشگاهی بصیرتی، برای شناخت هر چه بیشتر مردم و آحاد جامعه از عاشورا و فرهنگ حسینی است. 
 
مجموعه برنامه جلوه سوگ از روز چهارشنبه ۲۲ مهرماه در میدان امام حسین (ع) تهران آغاز شده و تا ۱۱ آذرماه میزبان شهروندان است. 
برچسب ها: جلوه سوگ
نظر شما